Friday, August 26, 2011

Alkisah SBE terakhir...(^_^)

Syukur Alhamdulillah setelah seminggu berlalu bermula 21 hingga 25 Ogos 2011 semuanya sudah berakhir dengan jayanya...(~_~)

SK. Kg. Pasir, Merbok itulah destinasinya...
hari pertama mendaftarkan diri...jumpa guru besar, "Abdul Sharil Hazri Nordin..Nordin mana ni?" ask GB. "Nordin guard sini dlu"..."ha..dh agak dh, tgk rupa nk iras2 Pak Din tu yg tny tu..." pastu dia kuar bilik dia jumpa Pen. Kanan...."ni..anak Pak Din!!! besaq segak dh..." said GB."laaa tu ka..." said P.Kanan =) "baguslah boleh tlong keluarga...."

then, kwn aku plak sampai...Norhayati Mansor dia dulu sekolah rendah sini.
jom turun perhimpunan~~~

di perhimpunan.."kita ada dua orang cikgu baru yang akan bersama kita selama seminggu, minta perkenalkan diri"...err....1st time kna perkenal diri kt perhimpunan. Di sini juga aku jumpa guru kelas aku masa aku darjah 6 Rajin dlu..cikgu Halim...kwn2 cikgu kata apa "tudia, anak murid dh sama ngan cikgu dia dh..."

selesai perhimpunan~~~
erm..xtahu nk kna p and nk duduk mana...kmi pun bergerak la ke klas P.Khas walaupun sbnrnya tugasan kami xdak apa2 pon berkaitan PK sem ni...masuk saja, biasala bdk2 PK semuanya memerhatikan kmi dr atas smpai bawah...teruja ada cikgu baru mai...cikgu depa pesan spa mai kelas seminggu ni nanti dapat duit raya...

kemudian cikgu mula mengajar...
erm, cikgu nk mengajar warna bendera Malaysia..dengar cikgu Sharil terang ya....(??? in my mind) tiba2 saja...waahh...on the spot!!! aku pon berceloteh la pot pet....pot pet....warna merah lambang semangat waja, kuning warna diraja lambang kedaulatan, putih suci bersih hati dan jiwa dan biru lambang perpaduan masyarakat Malaysia yg pelbagai kaum....=)k warna2...warna bagi lawa2=)

hari kedua~~~
aku bawak kamera p skolah...erm...mcm bdk2 PK yg lain memang depa ni pantang nampak kamera..waduh2..berebut2 deh...tambah2 yg hyperaktif...bukan setakat kamera aku dia nk main laptop pon nk main...xpa2..rehat nanti kita tgkap gambar ramai2 naa....

waktu rehat~~~
cikgu!!! jom tangkap gambaq!!! so bergambarla di dataran...bdk2 klas aliran perdana pon perhati je la dr kejauhan...



hari ni juga masok klas tgk cikgu BM mengajar...tp dy ngajar Matematik la!!! hahaha...ahh redah je la...tagkap la gmbr prop prap..prop prap... esok kmi nk tgk cikgu mengajar lagi...ok! cikgu tu bagus betol..xmenolak...

hari ketiga~~~
erm...hari ni aktiviti di klas PK adalah buat kad raya (^_^)...waahh...hari ni terasa hot plak..bdk2 kalot dk panggil ajar anyam ketupat raya n lukis pelita kt depa...aiyyo...hurmmm..mcm2...ada yang bagus, bagus la..masalah depa ni yg ketara satu ja SUKA BERGADUH maaaa!!!!....depa ni xposa tangan n kaki...sat2 ad ja yg kne sepak terajang..gedebuk gedebak kne ng bdk hyper yg bernama Yasin, Izzat pon kasar jugak...dh xlarat dilarang lagi dh..kalo aku cikgu depa betoi2 siap la....aku tau la nk buat apa...hahaha...tp kesian jugak tgk depa ni kena rotan..tp nk buat mcm mana dh buas..rotan pon satu bentuk peneguhan dalam PK..peneguhan negatif...tp jgn waris dk mai saman menyaman dhla..faham2 la tugas guru terutamanya guru P.Khas...

hari keempat~~~
nampaknya SBE tinggal lagi sehari....cikgu sampai Khamis ni ja ka? lps ni cikgu p mana plak? "cikgu balik tempat cikgu belajar la plak....kalau ada rezeki cikgu ngajar sini"....cikgu PK sini pengasasnya dari IPDA tp dh ditukarkan, tp ada lg sorg cikgu Yana pon dr IPDA-pensyarah pembimng dia Pn.Suraya Bai...=)...

hari ni ada program kt sekolah..Program Ihya' Ramadhan dan Khatam Quran. Ustaz lama sekolah ni mai bg ceramah...erm, disebabkan aku ja cikgu PK laki kt situ maka aku la kna kawal bdk2 PK lelaki...(mcm cikgu betol plak..haha)..ye la time dk dengar ceramah boleh lagi dk cubit2 kawan..hurm..aku panggil mai dk kt aku ha...diam, nk tertidor bdk tuh...

after ceramah masok klas...aktiviti mewarna bendera kedah plak...spa xhabis warna xleh tangkap gambar ng cikgu Sharil ng cikgu Yati...cikgu!! dh habis!!!...k spa habis p serang cikgu Sharil!!tudia arahan..hahha...bdk2 pon bersorak la..yeaaaaaaa!!!...

erm..depa ni berkenan sgohla ng kamera, aku pon seriau juga nk bg..tp bg p la...jgn bg jatuh ya...ada ja bdk yg boleh diharap sbnrnya..tp besala..sume pakat attract ng kamera koman tu nk wt gno..huhu..ni la ntara beberapa aksi:-




hari terakhir, bukan sahaja utk SBE di SKKP tp utk keseluruhannya~~~
hari ni tiada lain, mereka menantikan duit raya dari cikgu!!!..huhu..tp xpa, kwn aku bg dh ckop la tu kan..hehehe..aku tlg bg yg waris sedekah (kira cikgu Sharil bg la noooh)..hahaha...ambillah cenderahati gambar kami bersama bdk2 PK SKKP sebagai kenang-kenangan. Kt klas PK satu untuk Guru Besar satu...ok la tu kan...bajet...=)

budaya menyampaikan duit raya kt sini bdk2 berbaris panjang di koridor bawah guru2 berbaris depan bilik guru...kemudian penuhla bdk2....xde dewan rasany sekolah ni...apa2 aktiviti tgk semua buat kt kantin sekolah...erm..bukan bdk je dpt aku pon dpt jugak duit raya dr GB..hehe..jumlahny dirahsiakan...=)...TERIMA KASIH SKKP, TQ Pendidikan Khas atas layanan yg diberikan kpd kami sepanjang kami berada di sana...Tq a lot...

k 4 the next time...get ready 4 1st practicum...huhu....lub dub...lub dub...




No comments:

Post a Comment