Wednesday, May 9, 2012

Aku Ingin Memilikimu

Duhai kekasih hati yang aku jumpa dan kita telah berkenalan hampir menjangkau usia 2 tahun.

Kita ini insan biasa, jiwa remaja kita selalu mendamba rasa cinta PERLU hadir di dalam sanubari insan bernama manusia.  Apatah lagi sebagai jiwa gila-gila REMAJA.  Namun, mahu atau tidak kita perlu akui tidak molek untuk kita berkasih-kasih sebagai pasangan kekasih.  Cukup sekadar aku mahu engkau tahu, aku ingin memilikimu dengan izin-Nya, insya-Allah kita akan bersatu kelak dan hidup berbahagia sehingga ke syurga dengan izin-Nya jua.

Kini di usia 2 tahun perkenalan, sebagai hamba-Nya WAJIB ke atas diri kita berusaha dan terus melipatgandakan usaha untuk memperbaiki kekhilafan diri menjadi lebih baik dari hari-hari sebelumnya. Kita sudah tidak mampu mengelak dari menyatakan rasa ingin  memiliki kerna kita sudah menyatakan HASRAT ingin bersama di DUNIA dan AKHIRAT (dengan izin Allah).  Jadi, apa yang kita perlu lakukan sekarang ialah sentiasalah beringat CINTA kita sekarang bukan untuk KITA, sekalipun kita BERSATU, CINTA kita adalah HAK HAKIKI Dia Yang Maha Esa.

Kita sudah BERCINTA dan kita tidak mahu ia menjadi sia-sia kerana masing-masing antara kita AMAT berhasrat ingin bersatu.  Jadi kita telah memilih untuk mengenali antara satu sama lain 'terlebih awal'.  Sedangkan saranan yang berbeza untuk mereka yang mengikuti usrah-usrah, kuliah-kuliah agama dan sebagainya.  NO COUPLE GUYS!!!.

Tapi, kita berdua tidak gemar bergelar COUPLE! tapi sebenarnya kita COUPLE! ada tak ISLAMIC COUPLE? :) Ukhwah....?? :)

Baiklah, secara zahir aku akui.  Tapi dalam meneruskan perjalanan kita ke arah menggapai perkara yang HALAL, kita perlu menjaga batas-batas yang tidak dibenarkan dalam ISLAM.  Saban hari kita berusaha.  Saban hari kita diuji.  Engkau dengan kisah engkau.  Dan aku tidak sedih atas sebab apa aku tidak sedih? dan mengapa pula aku perlu bersedih? Susah ke untuk membiarkan CINTA HADIR SELEPAS NIKAH dengan seseorang yang kita tidak perlu kenal??

Aku kagum dengan mereka yang mampu mejalinkan kasih abadi tanpa dikotori cinta sebelum nikah? Tapi kotorkah cinta sebelum nikah?? Bagi aku, maaflah ini hanya pandangan manusia lemah yang jahil.  Aku akui, jalan ini tidak molek, namun nasi sudah menjadi bubur.  Tapi bubur pun sedap kalo guna resepi yang baik. Ingin sangat menjalin kasih selepas NIKAH.  Tapi, aku telah memilih jalan ini.  Dan walaupun aku sudah memilih dia, dan amat berhasrat ingin bersatu dengannya, aku berusaha menjaga dari bercinta kerana NAFSU!.

Kadang-kadang aku ditekan dengan orang sekitar.  "macam mana la hang ni bercinta? tak suka bermesej2? tak suka jumpa2? bla..bla..." aku tidak salahkan mereka. Dalam hati kecilku "Ini tak baikla..huhu..".  Biarlah dia sakit, aku tidak selalu melayannya.  Biarlah dia sakit sekarang dari kami sama-sama sakit di NERAKA!.

Kuharap kita akan bersatu. aku menantikan saat itu.  aku tidak pernah menyentuhnya. aku tidak menggalakkanmu merinduiku kerana itu pastinya NAFSU.  Moga kita tidak didesak untuk berkasih-sayang kerana NAFSU.  UPBAI fillah. (^_^)



No comments:

Post a Comment