Wednesday, August 10, 2011

Abah...aku rindu abah...


Hari ini genap usia abah 49 tahun..namun abah pergi lebih awal dari genap usianya itu pada 8 Februari 2011....betapa hati ini merintih hiba saat ini hanya Allah yang tahu...betapa aku sedih xdapat berbicara dan mendengar suaranya di saat akhir, namun aku harap abah sedar akan kehadiranku di sisinya di saat-saat akhir di Hospital Sultan Abdul Halim, Sg.Petani...

kini enam bulan telah berlalu...
abah...abang sangat rindu abah...rindu sangat2, walaupun kadang2 terasa abah ni perangainya mcm2 dan aku bukanlah insan yang manja dan rapat dengan abah...cz aku amat segan dengan abah...adik2 lebih rapat dengannya...

kini, aku benar2 merinduinya..rindu yang amat sangat...
setelah enam bulan pemergianmu abah, mcm2 dh terjadi...mak kahwin lain dengan 'pakcik' di Siam, sanagt terasa ati dengan mak, tapi siapa aku untuk terasa hati dengan ibu yang melahirkan aku..aku pasrah dan redha dengan apa yg telah terjadi...

adik aku Shakir, aku syg dan kesian kt dia...dia byk menolong abah saat abah sakit..aku di sini belajar untuk menggapai cita dan berharap dpat mengubah nasib keluarga...kini, dek peristiwa mak kahwin lain tu aku sangat kesian dan berharap dia sabar dan merenung kembali siapa kami untuk rasa menyesal and sedih serta kecewa dengan keputusan dan tingkah laku mak...aku bersifat talam dua muka untuk pujuk dia supaya jangan sesekali melukakan hati mak walaupun secara peribadi kami semua anak2 tidak bersetuju dengan lelaki yang dipilih menjadi suaminya itu,..mak jd isteri nombor dua...

Abah...coretan ni coretan rindu bila teringat abah...shakir ingatkan abang tarikh lahir abah malam ni (1.30 am: 10/8/2011)...abah maafkan dosa2 abang kt abah...abang sayang abah walaupun abang xselalu ada di sisi abah...YA ALLAH..ampuni dosa abahku, ampuni dosa ibuku, ampuni dosa adik2ku, ampuni dosa2ku...berkatilah kami sekeluarga dan kehidupan abah di SANA....

1 comment: