Wednesday, March 14, 2012

1st PRAKTIKUM! Coming Soon.... :)

Assalamualaikum semua..... (^_^)
kita bertemu lagi di ruangan blog yang xbyk sgt kandungannya ni.... hahaha...

Hurm, baiklah...sekarang ni isu yang saya nk bincang atau luahkan ialah PRAKTIKUM!!! hahaha... adoi tinggal beberapa hari saja lagi, akan ku lalui kehidupan sebenar sebagai seorang guru Pendidikan Khas, walaupun ianya hanyalah praktikum, tapi di sinilah akan menguji kemampuan sebenar diri aku untuk bergelar seorang guru apatah lagi sebagai guru Pendidikan Khas!

huh... dalam perasaan teruja terselit jua rasa debar, resah dan gelisah!
setelah dahulunya hanya melihat dari satu barisan ke satu barisan bakal guru telah menempuh alam praktikum kini tibalah masanya giliran aku dan rakan2 pula menempuhinya.  Dalam otak masih kabur, apatah lagi kini diperkenalkan KSSR untuk Pendidikan Khas, Rancangan Pengajaran Harian (RPH) akhir2 ini dan beberapa hari nak habis cuti barulah diperkenalkan RPH dengan format baharu!!! terkapai2 nak paham! aiyaaaaa.....fenin2....

dalam hati ini apalah dok pi ubah sangat itu dan ini, walhal ianya hanya atas kertas... pelaksanaan idea baharu tu adakah benar2 akan mengubah corak sistem pendidikan negara kita terutamanya Pendidikan Khas??? adakah pencapaian murid akan meningkat dengan drastik???? apakah ianya satu kajian menyeluruh untuk meningkatkan kualiti pendidikan di negara kita mencapai satu pendidikan bertaraf dunia??? hurmmm... inilah cabarannya kepada orang yang akan melaksana bukan kepada orang yang mencadangkan....

walau apapun sistem yang diamalkan...

semoga Allah mempermudahkan segala urusan aku dan rakan seperjuangan iaitu Asran dan juga Aizu aka Pok Chek nanti di Sekolah Kebangsaan Haji Nyak Gam, 06900 Yan, Kedah.

kepada rakan-rakan seperjuanganku yang lain PISMP Semester 5 IPG Kampus Darulaman Ambilan Januari 2010...GOOD LUCK!!! Do your Best!!!


2 comments:

  1. waaaah..nampak sgt sakan study rph cuti2 nih..hehe..gudluck praktikum yep!

    ReplyDelete
  2. hahahhaha....'STUDY' la sangaaaaaattt Uya oit....stadoq ja slalu...:) Good luck jugak utk Uya!!! ops..CIKGU Rodhiah...(^_^)

    ReplyDelete